Inspirerad av lantmännens "var rädd om maten vecka" utmanar jag mig själv på ett vara rädd om maten i ett år. Jag tycker att jag är ganska bra på att ta hand om råvaror, så vad jag äter och vad jag kastar under ett års tid, ska bli intressant att se.

tisdag 13 augusti 2013

Värt att bli blöt för!

 
Idag på första halvan av långpromenaden planerade jag middagen. På andra halvan av den försökte vi kryssa mellan regn och hagel. Men ett beslut är ett beslut, så grillning under parasollet var ett faktum.

 
En hamburgare av grovmalet kalvkött, (mest för att jag bara har en skiva till köttkvarnen)  salt, peppar och ett ägg. Grillade på ett gammalt levainbröd med lite olivolja. I botten grillad paprika, och zucchini plockad i min blå kruka i morse. Dressing av typ hemgjord Rhode Island, lite Texas grillsås, och lite Eriks Bea. Hemodlad Kumatotomat (godast i hela världen) och lite gul släkting till den. Skivad lök på toppen och min dödligt salta inlagda gurka på sidan av. Och tycker jag att gurkan är för salt, då kan ingen äta den. Vet inte var i receptet jag läste fel.... =) Har lagt över den i vatten, men behöver nog byta ut det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar