Inspirerad av lantmännens "var rädd om maten vecka" utmanar jag mig själv på ett vara rädd om maten i ett år. Jag tycker att jag är ganska bra på att ta hand om råvaror, så vad jag äter och vad jag kastar under ett års tid, ska bli intressant att se.

fredag 3 februari 2012

Vällagrad ost!

Skulle handla ost idag, något vällagrat till en gratäng jag planerar att göra imorgon. Gick in på Willys. De hade en 12-14 månaders lagrad Greve för halva priset, eftersom den snart gick ut. Och bredvid låg prästosten, med samma historia och åkomma. Det blir lite komiskt att tillagaren "skryter" med lagringstiden, men så fort den är i butik är åldern ett fel. Jag slog så klart till på en bit av varje, och ångrar redan att jag inte tog fler. Men problemet är att jag är ensam i familjen om att gilla ost med smak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar